Pracownia ceramiczna

SZCZEGÓŁOWE ZADANIA PROGRAMOWE:

  1.  Zapoznanie z podstawowymi rodzajami gliny, jej specyfiką oraz sposobami jej przechowywania
  2. Zapoznanie z technikami odzyskiwania gliny oraz technikami suszenia prac ceramicznych
  3. Zapoznanie z technikami modelowania w glinie, masach plastycznych, gipsie
  4. Zapoznanie z technikami zdobienia wyrobów ceramicznych
  5. Zapoznanie z metodami szkliwienia wyrobów ceramicznych
  6. Zapoznanie z technikami wypalania wyrobów ceramicznych
  7. Przyswojenie umiejętności:
    • przygotowywania gliny do wyrabiania,
    • wyrabiania i rozwałkowywania
      masy
    • modelowania w glinie: metodą szczypania, modelowanie z płatków
      gliny, modelowanie z wałków gliny, z całości masy , modelowanie na
      formach
    • nauka prawidłowego posługiwania się narzędziami do modelowania w
      glinie
    • modelowania w masach plastycznych: ciastolina,  modelina, masa
      solna, masa papierowa, gips
    • suszenia prac z gliny
    • zdobienia prac ceramicznych
    • szkliwienia wyrobów ceramicznych
  1. Poznanie różnych technik wyrazu artystycznego. Rozwijanie poczucia smaku i estetyki. Nauczenie różnych technik modelowania i rzeźbienia w glinie , modelowania w masie solnej  i papierowej, plastelinie, modelinie oraz gipsie, które wpływają na rozwój wrażliwości estetycznej oraz usprawniają percepcję wzrokową i wzrokowo-ruchową.
  2. Doskonalenie sprawności manualnej rąk i palców oraz spostrzegawczości poprzez zastosowanie różnorodnych technik: malowanie palcami, malowanie pędzelkiem, gąbką, dekorowanie przy pomocy szablonu, modelowanie w glinie i różnorodnych masach, czyszczenie, ścieranie, lakierowanie, szkliwienie
  3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
  4. Nauka odpowiedzialności za wykonywane zadania.
  5. Wyrobienie umiejętności współdziałania i współpracy podczas wykonania
    zadań grupowych związanych z pracą zawodową.
  6. Przygotowanie uczestników do podjęcia pracy.
  7. Poznanie zasad BHP i PPOZ obowiązujących w pracowni i Warsztacie.
  8. Kształtowanie i nauka innych umiejętności i zachowań wynikających z indywidualnych programów rehabilitacji i terapii uczestników i bieżących potrzeb terapeutycznych.